skafferilusta...



Jag har sådan väldig lust att fixa till vårt skafferi. Det har stått på min önskelista länge nu och jag tänkte att vårens agenda av renovering, förutom att det där himla vardagsrummet ska bli klart,  skulle bestå av alla de där småprojekten som aldrig tas tag i men som man irriterar sig på till vardags. Projekt som att måla lite lister här och där, sätta dit lite lister, knoppar och lite andra små projekt som aldrig slutförts. Just skafferiprojektet tillhör kanske dock till ett litet större, men jag känner att jag skulle bli så glad om jag öppnade skafferidörren och möttes av något liknande det här.

Vi har ett sådant där skafferi som man kan gå in i- ett sådant som jag drömt om, fast som det ser ut nu är inte så jag hade tänkt det hela. Det står en ny dörr och väntar bakom matbordet tillsammans med tre andra dörrar som vi fyndat? på Blocket. I dagsläget är skafferidörren en gammal toadörr!?. ja det är sant om det är lite skojigt eller bara totalknasigt vet jag inte, det är inte vårt påfund. Hade egentligen tänkt mig en dörr liknande den här nedan med glasruta, och blev faktiskt erbjuden att köpa en gammal dörr liknande denna av mamma och pappa som en gång i tiden agerat dassdörr. Ironin är total. Men nu blir det en "hel" dörr istället som har varit skafferi- eller förrådsdörr även tidigare. 


Tanken är att jag ska organisera upp det där skafferiet så att det får plats med så mycket det bara går. Gratängformar och matvaror och gärna någon slags hyllkonstruktion som nedan där man får plats med lite allsköns prylar. Tänker att jag även äntligen ska få nytta av alla mina gamla plåtburkar som T går och stör sig på. Helst ska det få plats en micro också för eftersom vitvarorna ska bytas ut till större varianter får inte micron som står ovanför kylskåpet längre plats.

Bild hittad hos Vintageprylar

I väntan på att vi ska få tid att fixa till den där skafferiet så får jag lite hjälp med städningen av et av Lillan. Eller egentligen stökar hon mest ner-drar ut alla plastpåsar och komposteringspåsar och utforskar hejvilt. Detta är för henne okänt område och måste därför undersökas grundligt.




 Men snart så...


(Bilder som inte är mina egna och inte är länkade är hittade via Pinterest.)

Kommentarer

Populära inlägg