syns man så finns man...

...och då kanske det faktiskt blir av att man används. Lite så verkar det funka i vår familj. Alternativt så blir man påmind av vilka grejer man faktiskt har och så köper man inte ännu fler av samma/ snarliknande bara för att...kanske. Och eftersom vi i vår familj verkligen verkar gilla att SE våra saker funderar jag på hur vi kan få in lite bra SNYGG synlig förvaring, så att det INTE blir att stolar och bänkar och andra fria ytor blir överhöljda av en massa saker som bara måste synas så man inte glömmer vad man höll på med.

Och på min senaste shoppingtur tror jag mig ha kommit på en alldeles utomordentlig garderobslösning. En blandning av synlig exponering och dolda lager i butiken, blir i sovrummet synlig förvaring av de finaste plaggen- i mitt huvud även säsongsbetonat- de fina sommarklänningarna får hänga framme under vår och sommar för att sedan byta plats med sköna stickade koftor och jeans till hösten. Bakom luckor och dörrar får sedan de andra säsongsplaggen vara och så lite annat smått och gott.

Butiksinredning LodgeLiving Kungsmässan.
I väntan på byggandet av den där garderobslösningen blev det ett minipyssel av klädförvaring under julledigheten. En egenkomponerad variant av klädställning liknande sådan man exempelvis kan hitta på Granit. Jag valde kopparrör dels eftersom vi redan har en hel del detaljer  av det materialet i vårt hem,


men så är det ju ett väldigt vackert material också.



 Och i mitt huvud finns stor utvecklingspotential för den lilla hästen.


 Naturligtvis ska den inte stå i trappan. Men det var av olika skäl inte så fotovänligt uppe på lillhallen där den ska stå och vackert ta hand om de utav mina kläder som behöver en galge att hänga på. Slut med en massa skrynkliga klänningar och skjortor eftersom de aldrig självmant går in i kattvindsgarderoben en bit bort utan allt som oftast ligger slängda på en stol. Ordning och reda ska det bli, så det så...

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg