hm inspirerar...


Fick för ett tag sedan hem H&M-katalogen i brevlådan och kom på mig själv att bli lite exalterad. Lite sådär som jag blev när jag var liten och Ikea-katalogen kom till hushållet. Jag struntar i klädsidorna i H&M-katalogen och går direkt på det väsentliga nämligen inredningsdelen och fastnade för deras produkter i grönt och grovt linne och jute. Jag har egentligen aldrig gillat grönt tidigare, men man kan ju ändra sig- tänker mig att årets uteplatser som jag hoppas att man kommer använda lite oftare i år än förra sommaren skulle kunna gå i denna färgskala.


Man kan aldrig få för många kuddar, i alla fall inte om man frågar mig. Frågar man T kommer han säga något helt annat. Gillar RawCoffeeBeans- kudden (finns i grönt också).



Och en liknande sådan där sax som sticker upp där bland alla snörerna fick jag i julklapp. Klart man måste köpa en tygkorg att ha pryttlarna i (inspirationssälj när den är som bäst- får jag hem den där korgen hade jag inte riktigt vetat vart jag skulle gjort av den-men här ser den ju fin ut..)


...fast de lite grövre nedanför skulle nog faktiskt passa perfekt i mitt skafferi när det är klart. Jag kan servera mina nybakta bröd i dem fram till den dagen skafferiet blir klart att piffa (för jag bakar ju bröd så ofantligt ofta-Not...)






Och  visst behövs det ett passande förkläde och några extra handdukar till det här köket...Se jag har ju redan det gröna och "kaffeböniga", "träiga"- det är ju bara att fortsätta temat...


Jag köpte träklossar från Panduro på rea någon gång innan Lillan föddes och det är kanske i denna färgskalan jag ska måla dem. Än så länge äter hon mest på de små träklossar hon fick i julklapp och jag gömmer de tillsammans med små plastbollar och minigosedjur i en äggkartong. Supersurprise varje gång den öppnas för Lillan. Allt för att den lilla skruttisen ska roa sig själv bara en liten stund...
Och kanske ska jag köpa den där lilla helt underbart fina canvasväskan i en framtida present och hoppas på att någon i min närhet ska få tillökning...




Och titta vad jag hittade som reas ut- en cirkustrumma med förvaring! 

Kommentarer

  1. Oj, så mycket fint! Måste kika närmare på deras sortiment!
    Kika in hos mig för lite bloggkärlek!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg