perfekt oordning..



Alla som känner oss vet att det mest normala när man kommer hem till oss är att man får börja med att kliva över minst två par skor och sedan minst 10 av T:s alla älskade verktyg (som vi faktiskt köpte ett helt hus och en kvarn för att få plats med, dvs. att de skulle få plats vartsomhelst förutom i  hallen, vilket var helt naturligt när man lever renoveringsliv i en liten etta, men än så länge är det alltså inte förändrat). Därefter har nog JAG minst två små projekt liggande, mitt arbets-/ pysselrum finns ju inte  än, men det kommer inom sinom tid...Lägg därtill lite kläder som antingen ska strykas eller hängas in i garderoben och lite bra-å-ha-saker som bara väntar på att finna sin plats så närmar vi oss våran perfekta oordning. Men jag klurar gärna på hur saken ska lösas.

För egentligen älskar jag ordning och reda! Jag älskar att organisera upp saker och få var sak på sin plats ända in i minsta låda. Problemet verkar vara att när man fått ordning i ett hörn sitter man med minst 10 saker som inte passade in där och då behöver hitta sin plats- dvs. nytt ställe att organisera upp och fixa till. Det bästa knepet tycker jag är att alltid ha minst en plats där all oordning får plats. Ett skåp/ en låda/ en garderob där man lätt och snabbt kan stuva undan den mesta bråten som ligger framme


Men allra helst snygg förvaring som liksom är integrerad med allt övrig i huset. Mina favoriter: korgar, plåtlådor och så de gamla resväskorna som fått flytta med på lite olika boenden. I den understa ryms för tillfället en del pysselgrejer. 



I köket förvaras maskindiskmedlet i en gammal mjölburk och i glasburkarna finns Lillans gröt och välling, lätttillgängligt (och nej ingen risk att jag en trött morgon eller kväll tar fel och häller maskindiskmedel i vällingflaskan-det är tablettform på diskmedlet så ska mycket till...)


I en hörna i matsalen har Lillan sina leksaker förvarade i en
I en hörna i matsalen har Lillan sina leksaker förvarade i en Näsumkista, när de inte leks med vill säga. Eller tja leken går ju mest ut på att plocka ur grejerna ur kistan och sedan kolla på när mamman plockar i  de igen. På en gammal knoppbräda har jag hängt några av hennes gosedjur, ett par små innetofflor (som dock inte används så mycket längre) och några böcker (dock aningen större samling än den som visas här.) Men kistan börjar bli för liten -så jag klurar på ny förvaring.

Mitt senaste förvaringsproblem (förutom Lillans växande berg med leksaker) är alla mina tidningar- Vill ha dem nära och lättillgängliga och inte i en garderob men vet inte riktigt hur och var. Ska nog gå igenom alla andras förslag till Ordning och Reda hos Fabriken, så vet jag nog sen hur jag ska lösa´t...









Kommentarer

Populära inlägg