sovrummet...


Efter lite ommålning av väggar och tak, slipning och oljning av golv har vi då också tagit klivet in över sovrumströskeln.



Listerna väntar fortfarande på att spikas fast...




och så väntar rummet på att lite förvaringsmöjligheter till kläder och annat ska flytta in. Ett nyinköpt skåp står i skrivande stund och väntar i hallen. 


Och så saknas det väl egentligen lite piff och något fint på väggarna. Men just nu saknar jag lite inspiration. Känner mig aningen tung i kroppen och orkar inte riktigt med att klura på ideer. Kanske att Lillans förskylning smittat. Men jag trivs hursomhelst ganska bra i våra avskalade rum, helst med inte fler grejer än vad som typ verkligen behövs. Lillan får stå för "inredandet", dvs slänger sina grejer lite överallt, dukar upp ett fikabord, ordnar om bland sakerna i fönstret. Min kreativititet får stanna på jobbet som jag för tillfället då är hemma från för att vabba. Så vi  får väl kura ihop oss under täckena och kurera oss från hostningar och feber...



så här har ni vår ostylade sanning till nya sovrum, med betydligt större ytor än det förra...

Kommentarer

  1. Skönt att det gick så snabbt att fixa sovrummet :-) och fint blev det också. Krya på er, kram från farmor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja snabbt om man jämför i alla fall. Fast så lät faktiskt T mig att göra väldigt mycket. Allt målande har jag gjort. Golvet är hans verk.

      Radera
  2. Så fint ni har det hemma hos er!

    Jag inser att tiden med en liten bebis hemma är knapp och även om jag kikar in här då och då hinner jag sällan kommentera! Önskar dig en fin vecka! Här på ön har äntligen snön kommit, så fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag är glad att du hinner kika in över huvudtaget:) Klockan verkar onekligen snurra på lite fortare efter att barn kom in i bilden (även om den snurrade ganska bra innan oxå). vilken fantastisk liten giraff du hittat!

      Radera
  3. Blev ju superfint!! =) lugn..Inspirationen kommer nog ska du se ;) Kramar från oss i hornaryd

    SvaraRadera
    Svar
    1. inspiration or not- det börjar stöka till sig där inne i alla fall:)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg