sommarens uteplats...


 Jag skulle vilja ha en uteplats som är av lite mer á la soffhäng style. Ja jag vet -har totalt snöat in på det här med soffhäng. Tänker mig ett ställe där man sitta och slappa med en kaffe och avec efter maten eller sippa på drinkar till solen går ner. Hur ofta vi nu gör sånt? Men jag tänker att avsaknaden av dessa aktiviteter kan bero på att vi inte har ett sånt där soffhäng att görat i. 

Bild hittad här
Men så har jag inte riktigt hittat det perfekta möblemanget till detta ännu. Så i väntan på detta tänkte jag att när dagarna blir varmare så skulle jag kunna bygga ihop något lite provisoriskt av några lastpallar som kunde målats vita, svarta eller grå eller så får de vara träiga...
Bild hittad hos Mormomrsglamour
Och så ser jag det plötsligt överallt. Såg ett gammalt avsnitt av Bygglov där de byggde någon egen lastpallsvariantsoffa, i senaste numret av Vi i Villa och så i Stoff och Stils katalog. Ladda ner, eller beställ är ett tips för att få lite skön inspiration. Jag vill börja sy en massa bara jag skriver namnet. Var inne i deras butik utanför Göteborg för några dagar sedan och hittade en massa fina tyger. Just då hann jag inte köpa mer än några rea-stuvbitar som blev en påskvimpelgirlang och så roffa åt mig kataloger då. Men jag såg en massa sköna tyger spm jag tänkte att jag kanske  kunde skapa egna varianter liknande dessa som jag skrev om för ett tag sen. 

bilder från Stoff och Stil

Kommentarer

Populära inlägg