ALLA har rätt till ett vardagsrum


Vi har blivit med vardagsrum! 



Nej inte där det är tänkt att det ska vara, utan där vi tidigare hade som matsal//rum. Jag vet att jag haft tanken någon gång tidigare, men har alltid blivit nedröstad av sambon som tycker det var en onödig flytt- det riktiga vardagsrummet är ju alldeles strax klart...

Men jag är som vissa vet inte alltid så bra med det där med "alldeles strax". Och nu kände jag att det var nog. Jag orkar inte gå igenom ett skräprum för att kunna slänga mig en stund i soffan som dessutom stod i T:s kombinerade jobba-hemifrån-arbetsrum, det vill säga att man jämt var omringad av en massa elektronikprylar som kretskort lödningsverktyg och allt vad det heter. Efter att ha kontrollmätt tio gånger så att soffan faktiskt får plats, ritat upp en snabb SketchUp modelll och tjatat hål i huvudet på T i några timmar så gav han till slut med sig och hjälpte mig att skruva isär och bära ner soffan.


Och på bara en bebissovartid (en timme eller två) var vi en matsal fattigare och ett litet vardagsrum rikare. Det var en väldigt förvånad bebis som när hon vaknat kom ner till ett helt nytt hem. Det tog ett tag för henne att förstå att vi faktiskt befann oss i samma hem som innan hon somnat men om jag känner mig själv rätt är det nog bara för henne att vänja sig att hemmet kommer vara i ständig förändring. 




Och mannen som knorrade så dant när soffan skulle skruvas isär är numera lycklig skrivbordsägare av det gamla matsalsbordet och har ÄNTLIGEN fått upp sin arbetsstol som till min förtret snurrat runt här nere av någon anledning. Och har insett att han ju har betydligt bättre arbetsförhållanden nu än tidigare. WinWin till alla parter. Även lilla hund verkar gilla´t trots en ganska bister uppsyn på bilden ovan.

Och jag stormnjuter. Har inte insett hur mycket jag saknat det där att slappa lite i soffan VARJE dag.  Det är INTE samma sak att sitta på en barstol eller ligga i sängen. Aldrig mer ett hem utan mitt vardagsrum kan jag ju säga. Lite småpiff kvarstår ju dock. Främst att försöka utreda vad som numera är bebisfarligt när det lilla livet nu når nya höjder i soffan och pillarfingrarna kommer åt både nya prylar, uttag och gardiner. De söndriga strukturtapeterna får nog sitta kvar ett tag. Om de inte förintas av mina mördarblickar från soffhänget. För här trängs vi nu hela familjen inklusive hund och slappar. 



Kommentarer

  1. grymt snyggt!!! macke frågade varför ni inte har haft det så hela tiden;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det undrar jag oxå! därför att vardagsrummet skulle ju vara klart "alldeles strax" *morr*...:)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg