Tittut..

...är den roligaste lek som Lillan vet numera. Och nu är det inte bara mamman eller pappan som behöver gömma sig och tittuta fram. Lillan är så stor att hon numera själv kan gömma sig bakom en filt..


 ...för att sedan slänga undan filten och tittuta fram helt själv. Det enda hon inte kan riktigt än är alla de där orden "böh-var är Alva?" och "Tittut", så det får mamman hjälpa till med.


Och när man blivit riktigt uppspelt eftersom det här är typ den roligaste leken som finns så blir det svårt  att inte tjuvkika fram lite bakom filten och tittuta lite medan mamman fortfarande är på "böh-var är Alva?"


En kompis på FB gjorde mig påmind om att den här lillskruttan nu faktiskt varit lika länge utanför magen som inne i. Det känns ju bra när man på hundpromenaden förvirrat sa fel ålder på sin hund till en annan matte som vi mötte, samt ännu mer förvirrat i andra meningen sa när hundarna lekte lite efter att ha försäkrat oss om att hundarna var av olika kön och inte skulle ingå färsta fighten; att "Jo, hon (hunden) började visa lite tendens till aggressivitet mot vissa andra tikar i höstas när jag var gravid??!!" Ja vad ska man säga, det är ju tur att jag inte ska leda Eurovision Song Contest.


Kommentarer

  1. Åh, vilken sötnos! Och tittut fungerar lääänge. Mina tjejer älskar det fortfarande och de är ju 16 månader :)

    Vad kul att du skrev en kommentar hos mig! Alltid kul att se vilka som gömmer sig bakom besökarantalet :) och tack för gratulationen! Jag har haft en underbar dag!

    Kram Elin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg