jag känner igen kompromissväggen...

Hittade den här bilden hos Stadshem. Liknar den vägg jag och T smällde upp bakom vår uppfällbara säng i gamla ettan. Jag ville ha lite ruffig panel, som kanske målades vit eller möjligen betsades mörk. T ville INTE ha eventuella stickor i huvudet, så det fick bli ett färdigt klickgolv som såg ganska ruffigt ut som sattes upp.





...det hade varit väldigt fint med vit liggande panel mot den råa skorstensmuren i tegel, men skam den som ger sig. I nya sovrummet har jag fått tillåtelse att eventuellt ta fram och måla timmerväggen vit. "Baksidan" av den, den som kommer synas i vardagsrummet kommer få behålla sin trärena färg. Och allt detta får jag göra eftersom vi allra troligast inte kommer ha sängen mot denna vägg :) Ingen risk för att små stickor eller att gammalt bruk och isolering av halm som sitter emellan timmerstockarna kan ramla ner i sänghalmen...KOMPROMISS- ett sådant där tråkigt ord som tydligen måste finnas i ett förhållande för att det ska fungera. Men fint när själva kompromissandet främst kommer från partnerns sida ;) 
Bild från Stadshem Fastighetsmäkleri


Kommentarer

Populära inlägg