högt till tak...


En omgång är det målat taket och det behövs minst en omgång till, men nu är det vitt. Oj vad vi har velat kring det här taket och hur vi skulle göra med färg. Behålla stockarna trärena, betsa dem mörkare, eller måla allt vitt? Det blev som synes det sistnämnda alternativet. Från början ville jag ha dem trärena så att de verkligen syntes, men under resans gång har jag ångrat mig. Dels har vissa utav stockarna inte varit tillräckligt snygga i min smak och så har både jag och T kännt att det hade varit skönt med ett lager färg som samlat ihop lite gammal skit och så lathunden i oss som insåg att det skulle bli så otroligt mycket enklare att spruta allt i samma färg än att dutta med pensel vid alla stockarna. Så det blev inplastning  av fönster och timmerväggar och så sprutades allt.


Dock krävs det ju lite förarbete trots allt. Till skillnad från tidigare boenden med 3 meter i tak är det ganska bekvämt att fixa tak i denna lyan. Man kan göra i princip allt från golvet. Inga jättestegar som behövs flytta var tredje minut, men likväl så känns det i armarna så här dagen efter. Puts med stålborste och dammsugning tär. Så en spaweekend på det här hade ju inte suttit fel.


..och så här aktiva är gästerna. Steg upp tidigt gjorde de och varit på promenader och fixat, sedan däckade de tydligen. Jag hoppas att Lillan inte lärt sig en massa nya dåliga vanor, utan håller sin morgonrutin att inte vakna innan klockan halv nio:)




Kommentarer

Populära inlägg