att kunna bryta ström snyggt...

Hem med strömbrytare i retrostil hittad hos Alvhem.

Jag letar strömbrytare. Men jag är lite kluven. Ibland känns det superviktigt att få de i gammal stil och ibland frågar man sig om det kanske faktiskt inte finns viktigare saker här i världen. Men just idag känns det viktigt och jag letar efter billiga uttag på Blocket och Tradera, utan resultat. För de är ju tyvärr inte så billiga de där retrouttagen. Helst hade jag velat ha i porslin, men inte ens "billiga" alternativ med tyska återförsäljare tror jag   kan hålla vår budget. Men de är ju så fina... Eljo Renova-serien är väl de som är billigast hittills, men ändå mycket pengar. Någon som vet något ytterligare alternativ som håller samma stil?
Och så har jag letat ihjäl mig efter en gammal inspirationsbild som jag har sparat ner i en mapp någonstans från ett hem som jag hittade på Hemnet i somras där de tydligen hade alla strömbrytare i retrostil. Men nej... 


Eljo Renova strömbrytare och uttag- helvita eller med lite grått?
...och så i porslin hittade  här.






Kommentarer

Populära inlägg