ett fynd...

Funderar lite på det här med loppisfynd. I i stort sett vartenda reportage i inredningsmagasin finns det alltid någon möbel eller pryl som är ett "loppis- eller auktionsfynd". Men vad är ett fynd egentligen? I resultatet av en tävling som jag hittade på nätet blev svaret "att man hittar något man letat efter länge eller verkligen vill ha till ett riktigt bra pris. Och när man väl hittar fyndet så är det känslor av lycka, glädje, pirr och eufori som fyller kroppen".  Ja men jo, det kan väl stämma. Dock är det väl den där prisfrågan som gör att jag tycker att det nuförtiden är ganska svårt att i mina ögon göra "fynd" då det är så himla inne med loppisar och second-hand. Ofta tycker jag att många små saker nästan är orimligt dyra. Nu kan jag inte påstå att jag är någon superloppisräv som springer på loppisar hela somrarna, som är först på plats och gräver längst bak eller under borden, sådär som man ska göra som loppisveteran. Dessutom är jag världssämst på att pruta. Hade jag varit det hade jag kanske hittat de där fynden. När jag väl är på en loppis är jag väl i alla fall en räv som älskar att gräva och leta och jag skulle gärna vara det nästan jämt men så vill inte riktigt verkligheten.

























Den här underbara lilla bilen är dock i mina ögon ett riktigt fynd. Tänker inte berätta för husfridens skull vad den kostade men för mig ligger fyndet i att den känns genuint hemmaskapt charmig och inte massproducerad.  Jag kände verkligen lycka och eufori när jag såg den. Så många loppisskyltar jag fått köra förbi denna sommar på grund av tidsbrist och annat så bara att jag fick möjlighet att faktiskt göra en avstickare blev guld värt. Lillan och jag stannade till hos Smålands bil- musik och leksaksmuseum på väg hem till mina föräldrar i somras och mina nostalgigener fick sig en överdos av alla fina gamla prylar som fanns där. Kunde gått runt en hel dag. Helt klart att vi åker tillbaka någon gång när Lillan blivit lite större och kanske kan få ut lite av ett besök i museumsdelarna. Dessutom hittade jag lite andra fynd och träffade väldigt trevliga människor. Bara det kan ju vara värt en resa i sig. Så nu har vi övat på höger och vänstersvängar att backa och fickparkera. Går galant! Lillan skulle kunna ta körkort imorgon...och med pappans fart på sitt körkortstagande lär det i alla fall bli före honom :). 



Parkeringsbroms och allt...

Superskoj det här med att köra bil...

Kommentarer

Populära inlägg