äta bör man...


Vi har så smått börjat introducera lite smakportioner för Lillan här i hemmet. Med mycket glädjande resultat ska tilläggas. Verkar som att det spelar lite mindre roll vad som faktiskt är på skeden, potatisslask, bananslask det är själva skeden som är skojigast än så länge. Det som är på är bara lite bonus, som dock kan ge lite ont i magen framåt kvällen verkar det som.



En annan som med glädje följer detta spektakel är Lilla hunden. För henne spelar det dock lite större roll vad som faktiskt är på skeden och potatisslask och bananslask tillhör väl inte favoriten. "När är ungen redo för köttprovning, egentligen?" Tills dess får man ju dock hålla sig framme och gärna agerar diskmaskin på små fingrar och annat som sticker fram. Den dagen som det faktiskt vankas köttprovning vet jag en som kommer hålla sig i framkant.

Gammalt Ikea-porslin funkar gott för små bebisar ...

Och jag suktar efter nytt porslin. Det har jag gjort i flera år, men kan inte bestämma mig. Mateus har så grymt fina tallrikar och jag skulle gärna kunna blanda lite av varje i deras porslinserier. Det gäller bara att bestämma sig för en färgskala. Eller att skaffa sig en liten smärre förmögenhet, för de är ju tyvärr inte så billiga. Eller skaffa sig rejält med tålamod så kanske man faktiskt kan börja samla så smått. Eller hitta en billigare variant så man vågar använda det också. Om jag skulle börja samla tror jag nog att en lite dovare vit-grå-beige färgskala är min grej. Köpte lite serveringsfat i olika varianter i de färgerna förra julen i en butik på Freeport. Och har man bara bestämt sig för en färgskala kan man ju även blanda in porslin av andra drejare, loppisfynd m.m. utan att det känns allt för spretigt.


Mateus porslin

Ikea glas- för det "behövs"också. 

En som gärna hade haft en Mateus tallrik att slänga i golvet, gärna med lite bananslask på. 


Kommentarer

Populära inlägg