spindelväv och gosstunder...

Spindelväv-Så otroligt vackert, fast inte när de tar över inne i huset...
Spindelväven har fått flytta ut. När man bor i ett hus nära vatten är spindelväv tydligen något man får lära sig att stå ut med. De bosätter sig lite överallt de där spindlarna- bakom toalettstolen, i typ alla hörn i hela huset och gärna i alla fönster och i kvällssolen kan man se hur hela vår ena husfasad är täckt av spindelväv. Men nu har jag efter en massa röjande äntligen hittat golvet här hemma, och när allt allt är undanröjt och huset känns städat ja då börjar det allt klia i fingrarna att fixa med något nytt. Att stöka ner lite. Det är som att jag inte riktigt klarar av när allt är perfekt. Fast det får inte vara för operfekt, då får jag panik över det istället...
Men vad jag pysslat med får vara en liten hemlighet, för T kommer inte bli så glad :) 
Men jag måste ju ge spindlarna lite space så de kan bygga nya nät, om inte annat så för att fånga den där irriterande lilla flugan som flyttade in samtidigt som spindlarna flyttade ut...

Vårt inte helt friska lilla äppelträd täckt i spindelväv.

Det ser ut som att det firas jul tidigt i år- ser det inte ut som sådant där "änglahår" man ibland slänger i julgranen?

Det är ju det jag alltid sagt- lite skit i hörnen dör man faktiskt inte av. Om man inte är fluga då kanske...Men det är ju skönt att ha det lite rent omkring sig också. Och när man har röjt så duktigt som vi har,och jobbat hårt med hemliga projekt då måste man få unna sig lite goa stunder också. Och det gör vi! 

Farmors välkommen-till-världen-present en liten gosenalle...

...numera kallad Lilla gos

...som dock verkar behöva lite uppfostran ibland också.

och mammans Lilla gos...behöver ingen uppfostran alls, bara pussar i massor.


Kommentarer

Populära inlägg