estetnörden röjer upp?


Ska gå på promenad med lillan och hunden och letar lite stressat efter en vit mössa som lillan kan ha på sig. Viktigt att den är vit då hon har röd-brun-vitrandiga byxor och en vit body med vad jag minns det som gröna och grå-beiga prickar, vilket är tillräckligt missmatchande för mig (fick i veckan en diagnos över mitt lilla "kontrollbehov" i form av att vara estetnörd). Hittar dock ingen vit mössa i all röra utan en gul är det enda jag får tag på..tänker för mig själv att nu får jag väl ändå slappna av- vi ska ut på promenad, inte kungamiddag och det viktiga är väl ändå att ungen har en mössa på huvudet?

Efter ca 200 meter med en filtinpackad bebis inser jag att det även fanns lite gula prickar på den där bodyn och handduken jag slängt ner i vagnen som eventuell kräkslapp va visst också gul, och nappen...

...och som pricken över i:et hittade vi en liten kantarell som lillan lyckades mosa. 




När jag kom hem från promenaden hittade jag lite fler gula sköna detaljer inne hos mannen i vardagsrummet som för övrigt nu är utröjt på skräp och redo för isolering lite annat skojsigt.





 När vi sedan börjar diskutera vad vi ska ha till mat, säger jag lite skämtsamt att det får väl bli något gult- och inser i samma andetag att jag ju igår planerade in majskolvar till middagen...


För övrigt känner jag mig lite som Håkan i Sunes sommar när han står med sin lilla plastmotorsåg i högsta hugg och Sune undrar va han håller på med: -Jag tänkte jag skulle röja upp lite här..
Jag liksom sågar och sågar med min lilla plastmotorsåg men inget händer med de stora träden.
Jag städar och städar i min lilla stuga, men tvätthögarna och diskberget verkar aldrig försvinna. För att inte tala om dessa hårbollar och dammråttor som verkar ha tävling i vem som döljer golvet bäst. Tur att man har en liten solstråle att pussa på ibland, hon skiter fullständigt i diskberg och annat-hon bryr sig inte om kläderna matchar eller inte eller om "myssen" inte sitter helt perfekt, man kan ju hoppas att det fortsätter så-fast med tanke på sina föräldrar får man nog i sådana fall hoppas på en revolt...

...och nej T, hon behöver ju inte ha mössa på sig inomhus, men var ju tvungen att få in lite gult i bilden!

Kommentarer

Populära inlägg