med lite gardiner och några sköna kuddar...


...så skulle nog verksta´n "hemma" i Småland bli ett alldeles perfekt hem, för oj så många sköna detaljer det finns här som jag skulle kunna tänka mig ta med mig till mitt egna hem. Och visst står väl sig den där industrichica trenden fortfarande i sig, där industriella miljöer bebos och detaljerna ska flytta in i lite var mans hem. Tänk bara på årets "Sommar med Ernst". Nu är det väl för sent att gå igenom programmen på tv4play utan att betala, för de som inte sett årets program, men kan i sådana fall berätta att råa stengolv, tegelstensväggar, råa badkar och detaljer som kopparrör stod i fokus.
...och tänk så praktiskt att bo i en verkstad. "Nämen oj nu gick stolen lite sönder här- jag ska bara gå till mitt lilla plåtskåp och hämta något att laga det med. Verktyg har jag ju lite praktiskt här i köksdelen och sågen står ju behändigt i vardagsrummet. Fixat på ett kick serru"...

Arbetslampa till mitt kommande arbetsrum.

En kudde i den här stolen och dessa skönt lite lindblomsgröna lådorna i rätt kök-Ja tack!

Sådana här strömbrytare skulle jag gärna ha hemma också.

Bordsunderrede eller pall?  i skön blåturkos färg...


Förvaring kan man ju aldrig få nog av- skön mix av olika gamla lådor underlättar alltid, då behöver man inte ens etikettera lådorna vad som är i om man bara har lite bra komihåg. Turkosa lådan pennor och suddigum, bruna lådan med nyckelhål bra-å-ha pysselsaker osv. 
Och det enkla är ofta det vackra...och praktiskt...en liten plåtbricka tillböjd till ett perfekt litet handtag.

Att utnyttja väggar och takhöjd för förvaring av extra sittplatser  för oväntat besök.
...och snygga krokar kan vara dekorativt i sig. Eller för förvaring av besökets jacka när den nu ändå sitter på  pallen som tagits ner.

Eller så kan man ju hänga in jackorna och skorna i något av dessa fantastiska plåtskåp.
När jag tänker efter är det precis så där jag lever...med verktyg i köksskåpen och sågar och andra mojänger i vardagsrummet. Tja kanske bara skulle ta och sy till de där gardinerna då och lägga ut mattorna över OSB-skivorna som vi har till golv och flytta in...

Kommentarer

Populära inlägg