årets första dopp...


Nationaldagen har firats med årets första dopp. Alva har  invigt sin badbil på eftermiddagen där vattnet har stått och värmt till sig i solen och uppmätte innan badet till 27 grader. Plask och bubbel...




...och ska det nu klassas som sommar så måste man ju faktiskt premiärdoppas själv också. För någon dag sedan mätte vi upp 18 grader vid bryggan men just idag då jag bestämt mig för att plumsa i mätte det bara 16 grader. Lite i kallaste laget, men har man sagt det så. Och bjuder på en bild på mitt plask också- som bevis på att jag faktiskt var i (om Tommy kanske vid senare tillfälle skulle hävda annorlunda:) ) 


Men att sitta i solen på bryggan efteråt och torka sig varm igen gör det faktiskt värt det...


För övrigt har pardörrarna äntligen kommit på plats (bilder kommer) och så har vi städat hela huset igen (tycker inte vi gör annat än att städa mest hela tiden) och tvättat av det sista av de där gigantiska tvätthögarna som tagit upp halva badrummet. Gått en skön promenad hann vi också med och så har jag skissat på nya uteplatser (behöver lite tips och tankar så ska föröka lägga ut skisserna i ett inlägg). Och med torra nytvättade födelsedagskläder kan man ju ut och leka och springa av sig den sista energin innan man ska somna...


...och kasta lite boll med hunden.


 Men att plaska i vatten är ju bland det roligaste som finns så det måste ju bara göras


trots att man blir alldeles blöt igen


 Underbara svenska sommar, må du leva!


Kommentarer

  1. Mysigt. Vi har också badat i havet, ca 16 grader. Fina bilder. Kram från farmor.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg