sommarvärme


Äntligen riktig sommarvärme! Tycke att det var lite gött redan förra helgen  då solen strålade och jag passade på att plantera ut några örter och en pelargon som jag fått av mamma. Lillan var dock klädd i vinteroverall och vem kunde ana att hon nästa helg skulle behöva leta fram solhatten?


Vår gräsmatta serr varje vår bedrövlig ut efter en hund som varje vinter trampat ner en fin stig samt sprätt lite extra under buskar och träd.


 Så vi tog äntligen tag i skämsprojketet och körde över gräsmattan med vertikalskäraren.


Många högar blev det! och Lillan lekte i sand/badbilen fast utan sand och utan vatten.



Med söndagens regn får man hoppas att gräsfröna tar fart så att mattan blir lika skön och grön som grannens. Och Tommy som glömt smörja in sig blev röd på axlarna.


Lördagens schlagerkväll firades med grillat. Utemöblerna har fortfarande inte kommit ur kvarnen så det fick bli två gamla solstolar att sitta på. Fast vi måste nog ändå invänta gräsmattan eftersom den vanliga "uteplatsen" inte är inhägnad och barnvänlig.


Utöver gräsmattan har även ett blomland blivit några kirskål mindre, några rabarber blivit en paj, altanen blivit högtryckstvättat, ännu några av de där kartongerna som mamma tog med sig med gamla grejer som man inte visste att man saknade blivit omplacerade, skafferiet städat liksom resten av den beboliga delen av huset, någon tvätt blivit tvättad, torktumlaren lagad 2 gånger och så hamnade lite av LILLANS födelsedagssand under några stenar i gången så att de kanske blir lite rakare. Ska man klappa sig själv på axeln kan man ju lika gärna göra det rejält!  Fasen vilken produktiv helg det blev. Och jag somnade någon gång där emellan alla bidragen sjungits och själva mellanakten drog igång, men det fick bli till frukostTV istället:)

Och Lillan har övat flitigt på det där med att GÅ, svårt i nya röda skor och på knögglig gräsmatta men trägen vinner...


 ...och vinner hoppas jag att jag gör. Husprojektet har en tävling om 2 nätters boende i deras fina Guesthouse. Och vem skulle inte vilja vinna det? Jag har aldrig varit på Gotland, men det är ett ställe jag såå gärna hade velat besöka. Vi pratade om ön för bara någon dag sedan på jobbet och de som besökt var alla eniga om att det är ett ställe man bör besöka innan man dör.  Så jag hoppas på lite tur:) En tidig 30-årspresent kanske...

Kommentarer

Populära inlägg