Uteliv...

Tänkte att jag skulle ta tag i de där tematorsdagarna hos Fabriken igen. Har liksom inte legat i fas ett antal gånger nu. Påbörjat inlägg och så har livet (läs; litet barn kommit emellan).  Denna vecka är det i alla fall tema Uteliv. 

Jag kan ju inte påstå att jag har någon superplanteringslusta, speciellt inte när det snöade när jag körde till dagens stylingprojekt på jobbet. Men jag tänkte i alla fall försöka skapa lite lust via bilder på mitt objekt och var därför och rotade lite i kundens  uthus och förråd efter planteringsspadar, små krukor och rostiga vattenkrukor. Lite sol på det så hoppas jag att köpsugna husjägare börjar drömma om pelargoniaodlingar och kryddträdgårdar.
 Bilderna nedan är från mina egna planteringsförsök förra sommaren...


Kånkade förra våren (med hjälp av min kära mor eftersom magen var tjock som en sillatunna) upp denna lilla byrå från källargrunden och planterade lite i. Tänker att den ska hänga med någon säsong till, men ska nog på lite annan färg... 


...tänker att den kanske får flytta hit och agera just kryddodlarbyrå på köksaltanen.



Och antagligen kommer vi fortsätta ha stenhögar och annat runtom i trädgården som "dekoration".


Och så är det ju då den där bortre delen av trädgården som kan vara jättefin i all sin vilda blomsterprakt, men som jag ändå skulle vilja få lite mer användning av...




Bilderna ovan är från i April förra året, fast ärligt lite senare under månaden så man behöver inte känna panik över den sena våren riktigt ännu...

Och bilderna nedan är från för några dagar sedan under en kylig vårpromenad med picnic vid havet. Bakom en stoooor sten fann vi lite lä och fick snabbt som sjutton i oss våra medhavda rån, kex och banankakor och naturligtvis smoothie till Lillskruttan . Sedan var vi ganska kalla om fingrarna och rumpor. Speciellt PAPPOR! verkar vara lite extra känsliga tydligen för frusna händer och kylda rumpor. Små bebisar verkar inte känna samma irritation över saken utan vill gärna *Smack* *Smack* ha ett rån till...Kan ju bero på att hon större delen av promenaden låg insvept i en varm vinteråkpåse medan vi andra fick kalla havsbrisar  som nöp härligt på kinderna. 





För annan skön utelivsinspiration kika in hos Fabriken

Kommentarer

Populära inlägg