snön ligger vit...


...överallt! På mark och tak och vägar finns den nu denna underbara snö. Jag blir alltid som ett litet barn när den där första snön lägger sig. Det är bara så fantastiskt att vakna och se ut genom fönstret och se att allt är vitt. Och det är sådan där härlig pudrig snö som gör att skid- och snowboardbenen pirrar och jag saknar alldeles förskräckligt mina vintersäsonger i fjällen. Vi får väl åka och köpa oss en pulka och åka lite pulkarace nedför vår lilla backe här ute på uppfarten med Lillan istället. Man får så mycket mer julfeeling också när det kommer snö och vi försöker få till ett julkort här med Lillan och hunden. Men det är lättare sagt än gjort med en bebis som är intresserad av allt förutom att sitta stilla och le och med en hund som är sådär lagom förtjust i att leka ren. Men trägen vinner kanske? Vi får väl se...

Den här synen möttes jag av i morse. Ser inte iskristallen/klumpen till höger ut lite som en skridsko som glider över vattnet?

Jag är dock glad att jag inte behövde ta mig ut på vägarna med bilen mer än nödvändigt idag. Det verkar ju tyvärr vara som det alltid blir varje år när första snön faller i trafiken-ett enda stort kaos. Några kilometer fick min gamla skrothög till bil dock rulla denna dag så att jag kunde få en efterlängtad massage. Fast det tog några svordomsminuter, cirka en halv liten låsoljeflaska och en gaständare innan jag ens kom in i bilen. Men nu är jag som en ny människa och kan efter helgens bestyr unna mig en latdag tycker jag själv. Så man kan få lite ny energi och ladda inför julen. Första advent började helt fantastiskt och vad vi hittade på hoppas jag kunna förmedla här imorgon kanske.







Kommentarer

Populära inlägg