bäddat för jul...


Så då var allt klart. Klapparna inslagna, maten (sillen som var vår lott) inhandlad, så då var det bara att njuta av julen. Känner nästan lite vemod, som att allt är över innan det ens har börjat, men förberedelserna är ju liksom halva grejen kring alltihopa. Och jag har ju inte hunnit hälften ändå, jag som hade tänkt pyssla en massa, men bara att slå in paketen tog typ en vecka. Med en liten krypande paketmarodör tar det lite längre tid. Så ni små kusiner, mostrar, farmödrar och annat- är paketet lite naggat i kanten vet ni vem det är! 




 Självklart är hon med även när det ska bäddas sängar. Vi var på Ikea i veckan och jag blev lite smått kär i detta bäddset- Fjälltåg i limited edition. Mest kär i knapparna. Men just denna färgen fanns inte kvar i det varuhuset så det blev en vända till, till ett annat varuhus. Skönt när det finns flera drömvaruhus i samma stad. Lilla stjärnan i plåt i fönstret hittade jag på en loppis och med hjälp av en ljusslinga instoppad blev den som ny. Lillans säng blev julfin med hjälp av nån gammal löpare (tror jag ) i linnetyg. 


Så då var det väl bara att krypa ner bland lakanen och sova några timmar. I morgon/ senare idag far vi mot T:s släkt där jag ska frossa i JUL -köttbullar och julskinka och ägg och must. Och bara vara lite...




Kommentarer

Populära inlägg