Hepp ett nytt kök ..(före- efter)

Jag älskar före- efter bilder. Mest för att jag får känsla av cirkus och trolleritrick. En galen liten clown som står bredvid den seriösa trollkarlen och så en trumvirvel medan trollkarlen viftar med sitt trollspö och "HEPP"- clownen hoppar till och slår ut med armarna- och så har hela rummet förvandlats- bara sådär...
Tyvärr fungerar det ju inte riktigt så i verkligheten. För det som inte syns på före-efter biderna är ju allt det där jobbet däremellan. Vägen dit- det som enligt proffessorer och allsköns vetande ska vara det roliga i kråksången. HA! Nja vet inte det jag. Jag vill nog ha lite mer HEPP jag! Jag vill kunna få mina superbraiga idéer i huvét och trolleri HEPP så är den tråkiga skafferidörren målad i svart krittavelfärg. Eller så är väggen i "matsalen" tapetserad och lilla hallen på ovanvåningen har blivit ett minidressingroom i väntan på nya sovrummet. Och om inte det blir bra kan jag trolla fram en ny idé. För idéerna är det enda som det är lite hepp i. Jag vill skita i tråkiga förarbeten och målartvättar- Jag vill bara få et klart!

Det kom ingen trollkarl med clownkompis och trolleritrollade med vårt vardagsrum för ett år sedan och inte verkar de vara på antågande nu heller...det går långsamt kan man säga. Så för att peppa mig själv lite bjuder jag på lite "klara" före-efter. HEPP..ett kök med lite färgförvandling.. 

Kök-FÖRE





Kök-EFTER


 Nej det var fasiken ingen trollkarl som trollade fram vita skåpsluckor. Det var JAG som under veckor/månader tog en liten lucka i taget och målartvättade, slipade något och målade ett-två-tre lager med färg...Minst. En hel j-a semester och lite till. Tack gode gud är det ju torktid på färg så man hann gå lite promenader å ligga lite i solen mellan varven också. (och lägg nu inte märke till en massa små detaljer som inte är klara- det tar sin tid att lära sig trolleritrix- fråga min bror som övade repstumpstrix en hel cirkusskolesommar när han var liten- Men vilken succé han gjorde i vit kostym och trollade fram näsdukar ur armhålan och ett helt rep från små snörbitar eller hur det nu va?!). Lite mer från kök kan man hitta här.

Och okej då ni allskönsvetande folk och proffessorer, det var LITE roligt emellanåt. Lite skönt och meditativt att stå där med målarpensel och lyssna på sommarprat eller Christer i P3 eller va jag nu gjorde förra sommaren, vara nybliven husägare och kika ut över det här:


Kommentarer

Populära inlägg