jag går i taket...


Det börjar dra ihop sig för att bestämma hur vi ska göra med takbjälkarna i vardagsrummet. Okej det är väl i sanningens namn en ganska bra bit tills det på riktigt är dags att måla taket, men med min beslutsångest kring allt är det hög tid att börja fundera. Så har ägnat kvällen till att leta inspirationsbilder på takbjälkar, men kan inte bestämma mig.  Ska man måla alltihopa vitt? Vi köpte en lasyrliknande vit färg, då för typ ett år sedan då vi trodde att det kanske var någon vecka kvar tills det var dags att måla. Lite skrattretande såhär i efterhand. Vitt är ju väldigt ljust och härligt, men jag är lite rädd att takbjälkarna kommer att "försvinna". Golvet kommer troligen bli grålutat, vitoljat eller liknande. 

Hade bilden i min inspirationsmapp på datorn, så vet ej ursprung tyvärr.

Eller ska man verkligen utmärka takbjälkarna och mörkbetsa dem? En liten rädsla för att vårt låga tak blir lite för "tungt". Det är knappt 2 meter i takhöjd.


Bild från: Att vara någons fru


Bild- Livet hemma Ikea

...och så var det ju den där timmerväggen. Ska den oxå målas eller vara som den är? Om jag får bestämma får den nog gärna behålla sin färg och gärna lite gamla tapetrester också. 
Eller ska bjälkarna vara helt naturella? 

Bild från: Hus och hem


Hmm..som sagt med min beslutsvånda kan det här ta ett tag. Det bästa botemedlet från vånda är att ligga tätt, tätt intill den lilla och snusa lite i hennes babyfjuniga nacke, så det är precis vad jag ska ta och göra. Ska se om jag kan få ut mannen från byggdammet också..


Kommentarer

Populära inlägg