galghumor...

Väck inte den cowboy som sover...

Inte för att jag har någon svår situation eller något hemskt att göra galghumor av. Kan faktiskt inte klaga på mitt liv alls faktiskt. Medan Lillan sov eftermiddagslur passade jag på att måla galgar som jag tänkt att Lillskruttan ska få ha sina kläder på. Underbart att kunna göra projekt ute i trädgården under strålande sol. Förhoppningsvis får jag en fin bränna på köpet. Vita blev dem, galgarna alltså och jag också för den delen. 

Galgar före målning.
Jag efter målning. Syns kanske inte superväl på denna bild men en och annan fläck blev det. Ska det höras när man äter soppa ska det minsann synas när man målar också..


Tror att jag ska försöka mig till att skriva hennes namn på dem, fanns redan ett namn på en av galgarna. Ett namn på någon som troligen har haft sina kläder på just den galgen en gång i tiden..

Eller så kanske jag ångrar mig och gör mönster på dem som dessa häringa-


Bild från UnderbaraClaras



 Men det får bli en annan eftermiddag någon annan dag, för just nu hänger  galgarna på tork och jag känner mig ungefär lika trött som den lilla cowboyen ovan..Mannen har för övrigt jobbat på riktigt flitigt på sitt håll. Jag tror det snart kan börjas bygga väggar. Tapet eller måla?






Kommentarer

Populära inlägg