tiden går så fort...

Hon kunde lika gärna stått med studentmössan i hand och vara redo att börja ett eget vuxenliv och favvoFÖRSKOLEfröken kunde lika gärna varit första pojkvännen/kärleken som är mer intressant än vad man själv som mamma någonsin kan bli. 
Snabb puss, vinkivink, hejdå!

Inga tårar, inget mammamaammammama alls. Hon såg så nöjd ut där hon skulle in på morgonsamling med resten av barnen på Förskolan.

Och här sitter jag med mitt morgonkaffe med en liten klump i magen och väntar på att telefonen när som helst kan ringa, samtidigt som det kan dröja evigheter, förberedelse för kommande tonårsnätter kanske?

Första veckan på inskolningen på dagis, nej just det förlåt, FÖRSKOLAN! alldeles strax avklarad. Första dagen att lämna för mig och det är nog tamejfasen mest inskolning för oss föräldrar att förbereda oss för det där att klara oss utan våra små små älsklingar som
alldeles för snabbt blir stora. 

Kommentarer

  1. Jag minns så väl när "mamma" skulle åka själv, till "Lekis", första gången. En liten jänta som klev på skolbussen och som jag trodde(det kändes så)jag aldrig mer skulle se.Men hon kom hem igen och hade så mycket att berätta. Dom klarar mer än man tror, dom små liven! Mormor

    SvaraRadera
  2. Sötnosen!
    Kanske får jag passa på att tipsa om en liten tävling hos mig där du kan vinna en adventsljusstake!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg