med små medel kan man ändra sitt hem...

...och det behöver inte alls handla om att måla om eller köpa nya gardiner eller kuddar till soffan. Även om sådant är jätteskoj. Ibland handlar den största skillnaden om att man tänker om med det man redan har. Och det är just sådana där snabba förändringar som min smått rastlösa själ gillar bäst. Evighetslånga vardagsrumsrenoveringar är inte riktigt min grej. Nej jag vill helst se resultatet på mina idéer helst igår. Förra fredagsstädningen möblerade jag om halva huset, det vill säga hela den del vi faktiskt bor i:), denna fredag vred vi på mattan...


 ...och jo det kan nog bli en liten stylist av den där flickan!


Lyfter på soffkudden som värsta StarkeAdolf! Precis som mamman:) Fast jag lyfter ju då förstås HELA soffan och vrider på mattan samtidigt....Och förresten alla småbarnsföräldrar med klåfingriga barn, att ha hyllor en bit ovan mark är verkligen superbra. Vi har några äppellådor á la bästa ElsaÄntligenHemma style hängandes på väggen. Där kan alla pappans farligprylar och mammans attvararäddomprylar gömmas undan och de är inte stylade det minsta lilla. 

Det är ganska ofta vi gör just möbler förändringar på jobbet-oftast handlar det om att flytta fokus från TV:n som alldeles för ofta blir det centrala i rummet och som man möblerar efter. Och jag skulle så gärna vilja veta om våra möbleringsförändringar påverkar hur man umgås efteråt. Gör exempelvis två soffor som står mittemot varandra att man pratar mer med varandra kontra att ha dem som ett "L" mot TV:n? 


Att vrida på vår matta gjorde att mer lekyta fick mjukare underlag eller snarare lite varmare underlag eftersom det drar endel genom våra golv, vilket ledde till att Alva helt spontant fixade en mysstund med kuddar och filtar mitt på golvet.



Kommentarer

Populära inlägg