utomhusprojekt


Solen har kommit och vi njuter, äter utomhus, 


renoverar fönster och ångrar nästan lite att vi för några dagar sedan var och köpte nya begagnade fönster som ska ersätta gluggarna vi har i kök och matsal- två styck gigantiska fönsterpartier i samma stil som alla andra på huset. Det vill säga cirka enmiljontrehundraartontusen timmars jobb med att slipa och skära av lite gammalt spackel och annat skit för att sedan kitta om, måla, vänta för att sedan måla lite till...


vi har hämtat de beställda listerna och bestämt färg till väggarna så nu väntar vi bara på en molnig dag så att vi kan färdigställa inomhus. Och så försöker jag finna plats för mina nyfunna vänner olivträden som jag fått i present på den där stooora dagen som jag inte visat i bilder än...




vi får besök


svalkar fötterna i havet




blir av med en bil som kan anas bakom ena väggen till mitt lilla växthusskjulsbod som får agera planteringsplats och förvaring av krukor och jord och annat tills den dagen vi får tid att bygga ett riktigt växthus med fönster, klipper gräsmattan


planterar om lite blommor


klurar på hur min tänkta köksträdgårdsträdgård kan utvecklas och till nästa år åter innehålla potatisland, morötter och lite annat. I år blev potatislandet jordggubbsland alldeles av sig själv, från att ha planterat några plantor i framkant på landet så har jordgubbsplanterevorna spridit sig så det täcker nu nästan hela landet till Lillans lycka-hon ääälskar jordgubbar...


och att själv gå och plocka jordgubben till frukostyougurten gör att den smakar lite godare..


sista semesterveckan...vemod!

Kommentarer

Populära inlägg