hur man ser att det varit en bebis i fruktgrytan...


Frukt är Lillans favoriträtt oavsett tid på dygnet och därför har våra fruktinköp ökat drastiskt. Och såhär sitter hon ofta nufötiden-uppslängd på bänken där hon sitter och noggrannt övervakar allt jag gör. 

Men denna gång var det persikorna som hägrade mer än någotannat. 


och ett tu tre under en blinkning (?) för jag vet inte annars hur hon helt plötsligt satt där med TVÅ persikor i händerna med en liten söt bebistugga i varje...


och ett tu tre ...(jag borde anat när jag såg den där suktande blicken ner i persikogrytan- som för övrigt hittades hos farfar och är en utav mina favoritprylar-inte alls min stil egentligen, men det är något med färgerna och möstren som gör mig glad )
...så sitter LIllskruttan med TRE persikor.


Någonstans här satte jag stopp på hela saken och Skruttan tog EN persika och satte sig för att ha fruktstund framför Allsång på Skansen istället. 

Jo så sent är vår lilla fis uppe om kvällarna och lite till....Och allsång hör ju sommaren till så det är klart hon inte vill missa det. Svängiga nya och gamla sånger i härlig mix som det passar superbra att stampa foten och vifta lite på rumpan och göra piruetter till. Och som synes får hon ta plats vår kära unga dam. Till höger om Tv:n syns ett fint stilleben med pappas kandelaber, en fin rosa resväska som Lillan fick i ettårspresent av kusin Lova och så pingvinen och hunden-presenter från farfar och Irene. Och allt under Tv:n i den pappasnickrade Tv-bänken tillhör Lillskrutt det också. Stöket som kan anas på köksbänken i bakgrunden är dock helt mitt eget...



Ja två bebistuggade persikor i farfarsgrytan, lite persikoskal och ett bananskal på en köksbänk det är så man ser att det varit en bebis i fruktgrytan. "Har du inte koll på henne?" undrade mannen. Jo men ibland undrar man om det inte är lite trollkarlsgener inblandade i underverket för allt som sker med denna skapelse verkar gå med ljusets hastighet. Eller är det där med att man fyllt tant? Jo för det har jag tydligen, men det tar vi en annan gång. Fast de där tuggade små persikorna smakade finfint i frukostyoggin dagen efter! 

 (Och i bakgrunden där mot de där otvättade fönstrerna där hänger ett annat sommarfynd- ljuslyktor i glas från Ikeas rea 29 pix om jag inte minns fel. De flesta som besöker oss får båtkänsla när de kommer in i vårat kök- det känns som att man är på en båt- och jag tycker nog att lyktorna förstärker den känslan en aning)


Kommentarer

Populära inlägg