tänk att få bo på sillgränd 6 ( att hemnetknarka...)



Jag älskar Hemnet! Att helt gratis och utan att bli polisanmäld få kika in hos en mängd olika människor, det är ju helt fantastiskt. Jag som älskar att få komma hem till människor och kika på hur de har det. Så fort jag är hemma hos någon måste jag gå en liten husesyn. Om man inte blir erbjuden en brukar jag smyga runt så mycket jag vågar utan att verka helt bäng i huvudet. Tänk vilket drömjobb jag har som får göra just detta dagligen. Tidigare satt jag ganska ofta och "hemnetknarkade", men på grund av flera anledningar blir det inte riktigt lika ofta. Igår natt hade jag dock lite sömnsvårigheter och hittade bland annat detta underbara lilla hem. Med den underbara adressen Sillgränd, bara det liksom. Och tänk att få sitta vid ett litet bord med denna utsikt..Ja jag vet jag har också vattenutsikt, dock inte över milsvida hav utan en brusande fors vilket kan vara nog så inspirerande.



Det finns vissa likheter med vårat lilla hus. Lågt i tak, synliga takbjälkar, gamla trägolv.. Eller i alla fall vart vi är på väg. I dagsläget är ganska mycket dolt med plastmattor, endel (eller i ärlighetens namn ganska mycket) är en gång i tiden bortrenoverat i form av trösklar, lister och annat. Men vi har för avsikt att försöka återställa  så mycket vi kan till ett resultat som det i alla fall kanske kan ha sett ut i original. 


Jag är lite feg vad gäller färger i mitt egna hem. Har hellre lugnare grund och lägger till och ändrar om i form av textilier och annat. Men sådana här hem tycker jag kan vara så skönt inspirerande. En skön djup mörkblå  färg på vissa dörrar och lister och så helt plötsligt en skönt härligt tokturkos färg. Och när man nu vet att havet ligger alldeles precis där utanför förs i alla fall mina tankar mot det som inspirationskälla. Den djuplblå färgen påminner om murriga höstdagar och den turkosa till medelhavsvarma sommardagar...

Och så rum i fil, så underbart att genom en dörr se rum efter rum och kanske till och med längst in ett fönster så man får känsla av oändlighet. 


Sillgränd 6, vilket ställe. Fast jag trivs ganska bra i min Forsstuga också...(Obs bilderna nedtill är fortfarande från Sillgränd, men skulle kanske till viss del likväl ha kunnat vara från vårt hus. I alla fall om ett tag...)




Kommentarer

Populära inlägg