ge mig ett skrivbord så ska jag bli miljonär

Bild: Housetohome
Mörkare tider kräver lite mer "serious business". Göra verklighet av de där författardrömmarna, sitta bakom ett skrivbord, se svår ut, dricka whiskey och klura på konstiga mord som kan sälja stort i semesterSverige, så jag kan bli lite miljonär och kunna köpa in Roomservice Johnnie och Mattias hantverkarhjälp (eftersom de är typ de enda hantverkare som skulle få sätta sina fötter innanför vår dörr för min kräsne lille sambo- de och sina festool verktyg och anzapenslar)...


Jag känner ju faktiskt en polis som skulle kunna hjälpa mig med lite research så där kring storyn om hur det faktiskt kan gå till så att det hela blir verklighetstroget. Och det är ju en hon och tillräckligt nära besläktad så T inte behöver känna att det finns risk för otrohetsaffärer (som vissa andra deckardrottningar, nämner inga namn (och okej vet inte om det var otrohet, men tillsammans blev de- poliskällan och hon)). Jag har en dator,eller penna och papper om det blir mer äkta så-jag kan till och med gräva fram en gammal skrivmaskin om det är det som krävs,  jag behöver inte anstränga mig för att se svår ut, en whiskey kan jag nog trolla fram (eller det är så j-la äckligt, men det kanske går lika bra med baileys??eller ja nu ammade ju jag ja (alkoholfri baileys finns det?? chokladmjölk?!ok det får bli chokladmjölk då ) )... 

Hittad i mitt lilla arkiv-vet ej ursprung
 
...så då fattas det ett skrivbord- jag behöver ett skrivbord och en plats att ha det. Sen är det bara att sätta igån och börja skriva deckarmysterierbestsellers...

Åh känner man inte sommarmordsmystiken? Bild från Alltihemmet
I jakten på lite sköna inspirerande arbetsplatser så hittade jag den här bloggen. Den ska jag mata mig igenom nån dag. T har sina serier som han måååste se och hänga med i - jag har mina bloggar, va skönt att man är olika ändå. Och Åh vad jag skulle vilja ha lyckan att springa på lite skön gammal butiksinredning att ha i mitt hem precis som dessa bloggisar gjort-hm jo just det, står det inte en gammal apoteksskåpsbyrågrej eller va det är där ute i kvarnen? Typ under plankor och lite isolering och annan bråte. Kanske ut och mäta lite imorgon vart den klumpedunsen skulle kunna tänkas få plats...Kanske kan funka som skrivbord om man bara förlänger bänkskivan lite? Finns i alla fall en massa lådor att fylla med bokmanus...

Kommentarer

Populära inlägg