varje spiskrans behöver en Matrjosjka...


 På min mormor och morfars öppna spis fanns en sådan där rysk docka som man kan öppna på mitten och så finns en mindre docka däri och så fortsätter det till man till slut finner den där lilla minidockan och så har man en hel dockfamilj. En helt perfekt compact living leksak. Tar nästan ingen plats ihopplockad-kräver lite hjärnkapacitet och förståelse för det här större/ mindre än eller så kan man ju då bara leka dockfamilj. Insåg för någon dag sedan att jag skulle vilja ha en sådan docka på vår spiskrans i "matsalen". I väntan på en riktig får mina tre gamla hästar av olika sort agera det där svåra ordet som man varken kan stava eller uttala...




När jag sökte runt på den dockan kom jag till den här sidan och  hittade jag den här fina lilla varianten som bildar ett zoo- perfekt till Lillan :). Här hittade jag även ett tips på att man faktiskt kan göra sin egna lilla docka. En bra framtida grej för framtida murriga höstdagar när Lillan är lite större och kan pyssla lite själv-inte bara försöka äta upp allt som kommer i hennes väg. Eller som tips för pyssliga barn i Lillans närhet? Hon skulle nog bli superglad för en egenpysslad liten grej i present....
Zoo familj skapad av Ingela P


Kommentarer

Populära inlägg