...ursäkta att jag körde över din fot (bokmässan 2012)

ja barnvagn ska man inte ha på mässor som bokmässa! Det fick jag minsann muttrat bakom ryggen förra helgen..men vad gör man när man har en liten skrutt som man faktiskt inte orkar bära på i flera timmar? Och när man faktiskt inte har lust att hålla sig hemma bara för att man fått en bebis?

Jaja, i det stora hela måste jag ju ändå säga att det var en väldigt skön stämning där på bokmässan om än lite  kaotisk emellanåt. Jag hittar fortfarande inte därinne på Svenska mässan och än värre är det att ta sig till de olika platserna upp och ner och hit och dit med en barnvagn. Jag förstår numera verkligen vikten av att "synas uppåt" på en mässa. När vi gjorde mässmontersmodeller i skolan fick vi alltid det påpekat av våra lärare och nu förstår jag på riktigt vad de hela tiden tjatade om. Man orienterar sig lätt efter något synligt upp mot taket. Men det var trevligt att bara lulla runt bland både finkultur och popprinsessor och barnboksidoler också. Jag kunde inte låta bli att fascineras av alla olika sorters människor som drogs till detta ett och samma ställe. Gick på min "husgudinna" UnderbaraClaras seminarium och lyssnade på klokord och fick en signerad bok:). Vad som inte syns på bild så här är ju vilken fantastisk utformning boken har. Riktigt rejäl bokpärm och fina detaljer på inledningssidorna. En riktig soffbordsbok. 



Hittade även två exemplar av en av mina deckarfavoriter Camilla Läckbergs nya böcker om Super-Charlie. Klart att även Lillan inom sinom tid ska få sitt.


 ...och sprang även på en annan passande boktitel till den lilla skruttfisen. Signerad med fin bild och allt.

Prinsessan Prutt av Thomas Svensson
 

...och det där förlåtet gäller inte dig, du stressade gubbe med tantsällskap som inte hade tålamod nog att vänta någon extra sekund för att komma in på föredraget "Så fattar hjärnan beslut", utan var tvungen att tränga dig förbi både barnvagn och andra i kön.

Kommentarer

Populära inlägg