tjejhelg-att laga mat och riva tapet med en ettåring


Förra helgen när pappan var borta på fiskehelg så blir det automatiskt tjejhelg på hemmaplan. Att pappan skulle vara borta var dock något jag hade totalglömt och kändes sisådär när jag blev påmind om det på fredagen när jag fått sjukskriva mig eftersom hela min kropp lagt av på grund av en megaförkylning. Så hela fredagen låg jag däckad i soffan för att överhuvudtaget ha en chans att orka med en lördagsheldag ensam med vår älskade ettåring. För att tvinga pappan att vara hemma kändes inte som något alternativ alls :)

Och när pappan är borta gäller det att utnyttja det hela och det gör vi bland annat genom att käka fisk, som pappan hatar. Vi lagade någon slags fiskgratäng och kan ju säga att förutom att ha alla ingredienser hemma bör man även ha en stor dos tålamod när man ska laga mat med just denna ettåring...


..för smakar man av gör man liksom det med HELA ansiktet...




...när man rör gör man det med största inlevelse, sådan inlevelse som gör att det ibland hamnar utanför...


... och ska man krydda lite, kryddar man genom att slänga i kryddburken...


Gott blev det i alla fall, och så mycket mer aktivitet blev det faktiskt inte förra helgen. Några helger innan dess då pappan förra gången var iväg på fiskehelg, så var vi allt lite mer aktiva och rev tapet och målade en vägg. Just själva målandet stod jag själv för (det blev bäst så- man kan faktiskt hinna en hel del medan de små sover..), men att hjälpa till och riva tapet var en perfekt aktivitet...



och nej, hon har faktiskt inte tagit denna aktivitet vidare till andra rum:) 

Denna helg har vi njutit av sommarvärme! 


Kommentarer

Populära inlägg